onsdag 23. oktober 2013

Brukerveiledning??

Hva skal dere andre skrive om i innleveringsoppgave 2?
Tror dere det blir for "simpelt" å lage ei til Photo Story?
Eller kanskje lage ei der jeg viser hvordan vi kan lage hjemmeside til bruk i undervisningen?

Tips?? Ideer?

6 kommentarer:

  1. Jeg synes ikke det blir for "simpelt". Du kan jo i tillegg knytte brukerveiledningen til en konkret oppgave i Photo Story, slik at det kan bli noe du kan få prøvd ut sammen med elever i praksis eller senere undervisning?

    SvarSlett
  2. Jeg holder selv på å lage en brukerveiledning til Photostory:-) Synes ikke det blir for "simpelt", men tenker heller at en slik brukerveiledning kan være veldig nyttig å ha, spesielt for oss som skal jobb på barnetrinnene der dette programmet er veldig aktuelt for elevene å kunne mestre og bruke :-)

    SvarSlett
  3. Skal jeg da lage et undervisningsopplegg, førr så å lage brukerveiledning?

    SvarSlett
  4. Slik jeg forstod det skulle vi lage en konkret oppgave det brukerveiledningen skulle være en del, slik at elevene kunne utføre oppgaven ved å følge veiledningen.

    SvarSlett
  5. Men når jeg tenker undervisningsopplegg, er d helt feil å tenke på den didaktiske relasjonsmodellen? Eller hva den nå het...

    SvarSlett
  6. Sånn jeg har forstått det så sal du ikke lage et undervisningsopplegg nå, det er på neste oppgave, og derfor trenger du ikke tenke på den didaktiske relasjonsmodellen. Jeg holder på med ei Impress-veiledning, og har delt den inn i tre kapitler hvor den første er det mest grunnleggende, det andre viser litt flere finesser og det tredje er for viderekomne. Skrev i innledninga at man ved å bruke veiledninga skal kunne ... (og så kommer punktvis en øvelse man skal kunne gjennomføre). Tok med kompetansemål under overskrifta "hvorfor skal vi lære å bruke Impress?"

    SvarSlett